SVH heeft een digitaal spel ontwikkeld in het kader van de MyChoice-campagne, de instroomcampagne voor het horecaberoepsonderwijs.
Vmbo- en mbo-leerlingen worden hierin uitgedaagd zoveel mogelijk punten (fooi) te verdienen in een fictief horecabedrijf. Iedere maand krijgt de leerling met de meeste fooi een origineel cadeau: een rondrit in een luxe limousine voor acht personen.
Stimulans
De horecagame stimuleert leerlingen na te denken over een carrière in de horeca. Het spel test onder meer stressbestendigheid en flexibiliteit. Door het uitspelen van maar liefst drie levels kunnen de gamers laten zien dat ze een ster zijn in hun eigen restaurant.
Objectief beeld
SVH wil met de MyChoice-campagne een bewuste keuze voor de bedrijfstak horeca stimuleren door een objectief beeld te schetsen van het opleidingen- en beroepenveld. Dat gebeurt via voorlichtingsprogramma's op belevingsniveau van verschillende doelgroepen. De SVH Horecagame sluit goed aan op de interactieve horeca roadshows die de branche aanbiedt aan vmbo-scholen en ROC's in het hele land.
Voor meer informatie of het aanvragen van het My Choice voorlichtingspakket: 0900-1402 (0,15 eurocent per minuut).

