Leveranciers

Tien procent meer bezoekers BBB en EFFF

De BBB en EFFF 2011 trokken ruim 10,1 procent meer bezoekers dan vorige keer. Ook werden er weer talloze prijzen vergeven.

In totaal reisden er 22.633 mensen af naar de twee horecavakbeurzen in het MECC Maastricht. Het programma was samengesteld met veel medewerking van de zuidelijke afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

Flinke plus
Jules Stijnen van KHN: "Niet alleen in kwantiteit heeft de BBB 2011 een flinke plus gemaakt, met name ook de kwaliteit van de bezoeker was meer dan goed. Men kwam zichtbaar naar de beurs om zich te verrijken met kennis, hetgeen resulteerde in zeer goede opkomsten bij de lezingen op het Themaplein."

Dat plein was vier dagen lang de plek voor workshops, discussies en presentaties. Verder was er het BBBierplein, het Columbus Plein en vond het NK Biertappen plaats.

EFFF
De driedaagse EFFF was gerealiseerd in samenwerking met Euro-Toques Nederland en Culinaire Saisonnier. Hier presenteerden de gastronomische regio’s Andalusië (Spanje), Roero (Italië), Pfalz (Duitsland), Vlaanderen (België) en Limburg (Nederland) zich met authentieke streekproducten, specialiteiten en ambachtelijke bereidingstechnieken.

Verder gaven Alain Caron en Robert Buurma kookdemo’s, vertoonde Nel Schellekens haar kookkunsten met geitenvlees en gaf Gerard Walters een demonstratie met visgerechten. Op de dinsdag streden jonge koks om de Young Rubbens Chef Award, op de woensdag werd de EFFF Star uitgereikt van Culinaire Saisonnier.

Prijswinnaars
Tijdens de BBB en EFFF, van maandag 31 januari tot respectievelijk donderdag 3 en woensdag 2 februari, vonden weer talloze wedstrijden plaats. Het MECC Maastricht wil dan ook alle prijswinnaars feliciteren.

Overzicht van alle winnaars.

---
Twitter-account
Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.

Facebook-account
Horeca Entree.