Fastserviceketen McDonald's heeft haar fysieke verkeer met 33 procent verhoogd door haar Foursquare-actie.
Dat schrijft ITcommercie. McDonald's hield in april dit jaar Foursquare Day. Toen werden honderd cadeaubonnen uitgedeeld aan gasten die die dag incheckten bij een restaurant.
Kans maken
Niet iedereen kreeg een coupon, er werden random winnaars gekozen. Hoewel een prijs niet gegarandeerd was checkten veel gebruikers in om kans te maken op de cadeaubonnen van vijf of tien dollar.
Hierdoor zag de keten 33 procent meer check-ins dan de dag ervoor. In de hele week waarin die dag viel steeg het bezoek met veertig procent.
Meer volgers
Dat was overigens niet het enige wat McDonald's uit deze campagne haalde. Er werden ook vijftig artikelen en blogs geschreven over haar aanbod. Hierdoor sloten zich zeshonderdduizend nieuwe fans en volgers aan.
De feedback was voor 99 procent positief.
Meer acties
Naast deze pilot is McDonald's aan het kijken hoe ze to-do's en check-ins kunnen inzetten, alsmede mobiel betalen, live-evenementen stimuleren via digitale kanalen en het aangaan van samenwerkingen met digitale platforms.
Bron: ITcommercie.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

