Accor Hotels is door de World Travel & Tourism Council (WTTC) onderscheiden met een Tourism for Tomorrow Award.
Deze prijs is een erkenning voor bedrijven die het goede voorbeeld geven op het gebied van duurzaam toerisme overal ter wereld. Na de voorrondes zijn vijftien Accor-hotels wereldwijd, waaronder ibis Amsterdam Centre, beoordeeld door drie onafhankelijke deskundigen uit de toeristische sector.
Ontplooiing
Op de tiende Global Travel & Tourism Summit won Accor Hotels de onderscheiding in de categorie Global Tourism Business Award. Daarbij staan de ontplooiing van effectieve, milieugevoelige (management)activiteiten en kennisoverdracht over duurzaam toerisme aan gasten en medewerkers centraal.
Ook gaat het om aandacht voor behoud van cultureel en natuurlijk erfgoed én samenwerking met andere particuliere en openbare belanghebbenden voor het bevorderen van best practices.
Best practices
"Al jarenlang vormen de Tourism for Tomorrow Awards van WTTC een erkenning van succesvolle prestaties op het gebied van verantwoord en duurzaam toerisme en brengen zij de best practices onder de aandacht waarvan de sector kan leren", aldus Jean-Claude Baumgarten, president en CEO van het World Travel & Tourism Committee.
"Onafhankelijke deskundigen beoordelen honderden inschrijvingen. En op de jaarlijkse Global Travel & Tourism Summit worden vier awards uitgereikt aan organisaties die vooroplopen in het veiligstellen van een duurzame toekomst voor de wereldwijde reis- en toerismebranche."
Beoordelingen
De deskundigen van WTTC bezochten vijftien Accor-hotels (van de 4.100), waaronder ibis Amsterdam Centre en hotels in de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Marokko.
Zij beoordeelden in hoeverre de Hotels zich inzet voor initiatieven op het gebied van sociale en ecologische duurzaamheid, de mate van bewustzijn onder de medewerkers.
Ook controleerden ze in hoeverre actieplannen breed gedeeld worden binnen de hotelgroep en worden aangepast aan lokale omstandigheden.
Levensstandaarden
Accor Hotels is aanwezig in negentig landen, waar sprake is van zeer uiteenlopende levensstandaarden. De hotelgroep streeft naar groei en ontwikkeling, maar met aandacht voor voor de bevolking en het milieu.
Op basis van die overtuiging heeft Accor in 2006 circa dertig heldere, afgebakende doelstellingen geformuleerd die aan het eind van 2010 moeten zijn gerealiseerd. Vanaf 2006 zijn deze doelstellingen bepalend geweest voor alle activiteiten van de hotelgroep.
Earth Guest
"De ontwikkelingsstrategie van Accor Hotels is gebaseerd op een groot respect voor mensen en het milieu", zei Gilles C. Pélisson, president en Chief Executive Officer van Accor Hotels. Dit respect uit zich in het Earth Guest-programma dat wij in 2006 zijn gestart om onze sociale en ecologische projecten rond acht prioriteiten te concentreren."
"Of het nu gaat om afzonderlijke acties of grote collectieve projecten van Accor, alle initiatieven dienen hetzelfde doel: een omgeving creëren waarin medewerkers, gasten, de gemeenschappen waar wij te gast zijn en de natuurlijke hulpbronnen van onze planeet gerespecteerd worden. De Tourism for Tomorrow Award vormt een erkenning van de grote inzet van onze teams voor duurzame ontwikkeling wereldwijd."
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

