Hotelketen Best Western introduceert het WoW-concept (World of Wonders) dat verrassingseffecten moet creëren via een klein gebaar.
De Best Western hotels moeten daarvoor vijf attenties verplicht invoeren. Volgens directeur Wytze van den Berg van Best Western Nederland moeten de attenties in de ruimste zin van het woord opgevat worden.
Voorbeeld
Een voorbeeld van een attentie volgens het WoW-effect is dat zodra de zaal `s avonds in orde is gemaakt voor een meeting de volgende dag een foto van de opstelling naar de trainer wordt gestuurd. De trainer boekt de zaal immers vaak niet zelf, maar is wel nauw betrokken bij de meeting. Dit geeft de trainer een goed gevoel, omdat zo te checken is of alles klopt en alvast gekeken kan worden wat de sfeer in de zaal is.
Andere voorbeelden van WoW-attenties zijn een persoonlijke welkomsboodschap op de kamer van de gasten of een cadeautje dat specifiek is voor de regio waarin het hotel ligt.
Huiselijkheid
Met WoW wil Best Western wat meer huiselijkheid in de hotels creëren. Bij het uitchecken krijgen gasten bijvoorbeeld koffie of thee mee voor onderweg. Best Western heeft in Nederland ruim 30 hotels. Het streven is om tegen 2011, op franchisebasis, 60 hotels te hebben.
Bron: Zakenreis via MKBnet.
Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Horeca Entree zit ook op Twitter.

