HSMAI Nederland houdt donderdag 10 maart een bijeenkomst over twee succesvolle en onderscheidende marketingconcepten.
Het gaat om reverse thinking en BiTSen. André Wiringa van CXO Performance Solutions en Frans de Groot van BiTSen zullen dan de ins en outs van de twee modellen toelichten.
Reverse thinking
"Veel organisaties denken traditioneel", aldus een woordvoerder. "Ze vertrekken bij alles vanuit hun aanbod (producten, diensten, oplossingen) dat richting klant of gast gebracht moet worden."
"Steeds meer winnende merken zoals Apple, LUSH, Cirque du Soleil, CitizenM, Starbucks, Nespresso en IKEA denken echter andersom: reverse. Voor reverse thinkers is de gewenste klant-/gastbeleving dan ook leidend."
Gat dichten
Het reverse-thinkingmodel is ontwikkeld door HSMAI-partner Performance Solutions en wil het gat dichten tussen merkbelofte en realiteit. Merken die dit model al gebruiken zijn bijvoorbeeld CitizenM, NH Hoteles, Nike, ABN AMRO en IKEA Japan.
BiTSen
BiTSen is weer een andere marktbenaderingsmethodiek. BiTSen staat voor 'het gegarandeerd behalen van de commerciële en financiële doelstellingen van een organisatie', waarbij de activiteiten en campagnes die daartoe worden ingezet meer geld opleveren dan dat ze kosten.
Kopieerbaar
"De methoden van het BiTSen zorgen voor return on investment. Eén van de meest inspirerende aspecten van het BiTSen is dat het organisaties niet kopieerbaar maakt. Dat is iets heel anders dan onderscheidend zijn. Je kunt uniek zijn, maar op termijn toch kopieerbaar."
"Onderscheidend zijn er velen, niet kopieerbaar is er maar één. BiTSen maakt je niet kopiëerbaar." Organisaties die al in zee zijn gegaan met BiTSen zijn onder andere het Nationaal Ballet, Hispeed en Schiphol.
Praktisch
De HSMAI-bijeenkomst vindt plaats van half drie tot vijf uur, inclusief afsluitende netwerkreceptie, bij Hotel Theater Figi en Slot Zeist. Het seminar is gratis toegankelijk voor HSMAI-leden, introducés en pers. Inschrijven kan via de website.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

