Marketing

Biztainment trend onder ondernemers

Steeds meer (horeca)ondernemingen ontdekken biztainment als een (extra) bron van concurrentievoordeel.

Dit schrijft Management Executive. Biztainment is het toevoegen van entertainment aan goederen en diensten zoals speeltuinen bij fastfoodrestaurants of hotels die kabeltelevisie, zwembaden, happy hours en casino's toevoegen.

Boerenbedrijven

Andere voorbeelden zijn rondleidingen in fabrieken ('niets nieuws, maar het neemt een grote vlucht'), one stop shopping malls of boerenbedrijven met pluktuinen, maïsdoolhoven, wijn maken en proeven, paardrijden en kamperen.

Laatsgenoemde vormen van synergie kunnen bijdragen aan de overlevingskansen van zulke familiebedrijfjes, die steeds meer concurrentie van grote landbouwbedrijven ondervinden.

Telcotainment
Telcotainment ten slotte is het toevoegen van entertainment aan telecommunicatiediensten. Een voorbeeld is Verizon dat recentelijk een nieuwe mobiele telefoon introduceerde, de `Chocolate`, waarop net als de iPod ook muziek af te spelen is.

Het bedrijf heeft een catalogus met meer dan 30.000 ringtones en 1,3 miljoen liedjes, die voor 1,99 dollar naar de Chocolate kunnen worden gedownload, aldus Management Executive.


Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.