De campagne 'Beleef Friesland' is na Pinksteren nu echt van start gegaan. Deze moet nog meer toeristen naar de provincie trekken.
'Beleef Friesland' werd begin dit jaar officieel afgetrapt, maar is pas na Pinksteren echt op poten gezet. In Friesland was namelijk vorig jaar wel sprake van een groei van dertien procent van het toerisme; toch vielen de omzetten tegen.
Hand op de knip
"De toerist houdt de hand op de knip", aldus van Paul van Gessel van Fryslân Marketing. Vooral de horeca en de hotellerie merken dat. "Als de toerist minder uitgeeft, zullen we dus opnieuw meer toeristen moeten werven en hen langer moeten laten verblijven."
Na Pinksteren
In overleg met het toeristisch bedrijfsleven is er daarom voor gekozen de campagne daarom pas na Pinksteren te starten en deze te laten lopen tot aan de zomervakantie. Door de opkomst van het internet wordt er steeds later geboekt.
Ook de aanhoudende recessie en het WK Voetbal maken dat er dit jaar later dan ooit wordt geboekt.
De campagne
De campagne richt zich vooral op meer toeristen trekken naar de Wadden, 'elf steden', Friese watersport en de bossen en natuurgebieden van de Friese Wouden. De komende zes weken zal de provincie vooral nadrukkelijk onder de aandacht worden gebracht op de landelijke radio en televisie, alsmede op internet.
De campagne is ontwikkeld door Fryslân Marketing. De kosten worden gedekt door bijdragen van het bedrijfsleven, de provincie Fryslân en het Samenwerkingsverband Noord-Nederland.
Vrouwen
"We richten ons in deze campagne op jonge gezinnen en op tweeverdieners. We willen vooral vrouwen aanspreken. Vrouwen zijn vaak de beslissers als het gaat om vakantie en vrije tijd", aldus Van Gessel.
Televisiespot 'Beleef Friesland'.
Radiospot 'Beleef Friesland'.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

