Marketing

Campagne stimulering toerisme naar Nederland

Zondag is een onlinemarketingcampagne gestart om de kortetermijnboekingen naar Nederland te stimuleren.

De campagne van Amsterdam Airport Schiphol, het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en boekingssite Expedia richt zich op stedenbezoekers in de landen Groot-Brittannië, Noorwegen, Zweden, Spanje, Italië en de Verenigde Staten.

Hij loopt, met uitzondering van de kerstperiode, van 1 november 2009 tot en met 10 februari 2010.

Holland-microsite
Via een Holland-microsite van Expedia kunnen consumenten reisaanbiedingen vinden naar Nederland via Schiphol. "In de eerste zeven maanden van dit jaar daalde het inkomend toerisme met drie procent", aldus Jos Vranken algemeen directeur NBTC.

"Met deze campagne worden in het licht van de huidige marktontwikkelingen de kortetermijnboekingen gestimuleerd. Stedenbezoekers leveren een belangrijke bijdrage aan de Nederlandse economie, iets wat in ons aller belang is."

Samenwerking Schiphol

Om de concurrentiepositie van Nederland te behouden, wordt de samenwerking met Schiphol geïntensiveerd. Ivo van der Vlis, senior director Aviation Marketing Schiphol: "In de huidige economische recessie moeten we ervoor zorgen dat Schiphol concurrerend blijft en dat we passagiers terugkrijgen. Dit doen wij met de intensivering van onze marketingactiviteiten en het niet verhogen van de havengelden."

"Deze onlinecampagne richt zich op de voor ons belangrijke markten en vormt hiermee een logische voortzetting van onze samenwerking met het NBTC."

Samenwerking Expedia
De samenwerking met Expedia wordt met de onlinecampagne ook voortgezet. "Na onze eerste samenwerking in 2008 zijn we verheugd om wederom via onze websites een bijdrage te leveren aan het inkomend toerisme naar Nederland", aldus Doug Miller, global vicepresident of Expedia Media Solutions. "De campagne biedt uitgebreide en relevante informatie die onze bezoekers zal helpen in het zoeken en boeken van hun vakantie."


Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.