Wellicht dat de horeca in de (nabije) toekomst nog meer Amerikanen over de vloer krijgt. Momenteel loopt overzees namelijk de campagne 'Just be. In Holland'.
De marketingcampagne gericht op de Noord-Amerikaanse markt is een initiatief van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) in samenwerking met KLM.
Veelzijdigheid
Doel van de campagne is Amerikanen de veelzijdigheid van Holland te laten zien. Dat geldt voor Amerikanen die Europa voor het eerst bezoeken, als ook ‘herhaalbezoekers’. De campagne begon op donderdag 4 februari en duurt nog tot en met zondag 28 februari.
Jezelf zijn
Conrad van Tiggelen, vestigingsmanager NBTC Noord-Amerika, verwacht veel van deze campagne. "Het vat goed samen wat Amerikanen die in Nederland zijn geweest al weten, namelijk dat Nederland een plek is waar je echt jezelf kunt zijn en veel authentieke en moderne ervaringen kunt beleven. Ongeacht of je nu houdt van kunst, (horti)cultuur, design, mode of architectuur."
Potentiële bezoekers worden door middel van een serie prijsvragen op de bijbehorende website getest over hun kennis van Nederland. "Elke week wordt de aandacht gevestigd op een ander aspect van Nederland."
Metrotreinen
De campagne startte in New York met speciaal gedecoreerde metrotreinen. De coupés van de metro zijn zowel aan de binnen- als aan de buitenkant voorzien van typisch Nederlandse culturele, klassieke en moderne beelden en bieden zo de mogelijkheid om ‘naar Nederland’ te reizen.
Daarnaast wordt de multimediacampagne dus ondersteund door de website en wordt er extra aandacht voor Holland gegenereerd door promotieteams, een advertentiecampagne in de New York Times en via de platforms Twitter en Facebook.
---
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

