Marketing

De toerist van morgen in woord en beeld

De nieuwe publicatie 'Kijk, de toerist van morgen' geeft toeristisch-recreatieve ondernemers informatie over de zogeheten BRIC-toeristen.

BRIC-toeristen zijn toeristen uit Brazilië, Rusland, India en China. Het zijn 'de toeristen van morgen'; aanvullende doelgroepen op bijvoorbeeld de allang in Nederland rondlopende doelgroep Japanners.

Jos Vranken, algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC): "Van de bijna tien miljoen buitenlandse toeristen die in 2009 naar ons land kwamen waren er zo’n 400.000 afkomstig uit de BRIC-landen. In absolute zin nog bescheiden maar de aantallen groeien. Zelfs harder dan gemiddeld. Een groei die zich naar verwachting de komende jaren zal voortzetten."

Publicatie
Reden voor het NBTC om de publicatie 'Kijk, de toerist van morgen' te creëren. Deze biedt ondernemers in de toeristisch-recreatieve sector informatie over de nieuwe groepen reizigers en geeft concrete handvatten hoe hier als (horeca)ondernemer mee om te gaan in termen van productaanbod en service.

Het boek geeft inzicht in het reisgedrag van deze nieuwe toeristen en geeft handreikingen om met ze te communiceren. Ook houdt het boek een spiegel voor en wordt aangetoond hoe deze toeristen Nederland zien en beleven.

Overhandiging
Het eerste exemplaar is vandaag overhandigd aan staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk tijdens een seminar van NBTC en de internationale hogeschool NHTV.

"Deze groeiende groep toeristen biedt potentieel voor de ondernemer in de toeristische sector en biedt daarmee kansen voor de Nederlandse economie", aldus Heemskerk.

Bestellen
Het boek ‘Kijk, de toerist van morgen’ is online te bestellen bij NRIT Media en kost 24,95 euro.


Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Horeca Entree zit ook op
Twitter.