Marketing

Domino's start 'eerlijke' reclamefotografie

Domino's Pizza staakt het gebruik van foodstyling. De fastserviceketen gaat voortaan in advertenties alleen nog 'eerlijke' foto's gebruiken.

Dat meldt Food Express. In de foodbusiness worden producten voor reclamefotografie bijna altijd gepimpt; Domino's wil dit dus niet langer.

Geen kunstgrepen
"We willen Domino's Inspired Pizza zo authentiek mogelijk weergeven", aldus de Amerikaanse deliveryketen. "Per slot van rekening is er niets aantrekkelijker dan een pizza van Domino's die net uit de oven komt."

"Wij willen niet langer kunstgrepen uithalen om een pizza er in de reclame anders te laten uitzien dan hij in werkelijkheid is. We zijn per slot van rekening trots op hoe onze pizza eruit ziet en hoe hij smaakt."

Wedstrijd
Ter gelegenheid van deze nieuwe vorm van transparantie, lanceert Domino's Pizza de wedstrijd Show Us Your Pizza. Klanten van Domino's kunnen foto's mailen van pizza's van de keten die zonder enige vorm van foodstyling zijn gemaakt. Met de foto's zijn prijzen te winnen.

Bron: Food Express.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.