De online campagne Value For Money van de Nederlandse reisindustrie heeft na tien weken drie miljoen euro extra aan bestedingen opgeleverd.
Dit zegt het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), initiatiefnemer van de campagne, naar aanleiding van tussentijdse resultaten. De campagne moet de buitenlandse toerist laten zien dat Nederland waar voor zijn geld biedt.
Boekingen
Volgens het NBTC komt het door de campagne dat de boekingen via Expedia naar Nederland met tien procent zijn gestegen, terwijl de boekingen naar concurrerende landen uit Noordwest-Europa juist achterbleven met een daling van zestien procent. "Omgerekend in bestedingen komt dit neer op zo’n drie miljoen euro extra als direct gevolg van dit initiatief", aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC.
Investeren
"Meer dan ooit moeten we investeren in de versterking van onze concurrentiepositie. Alleen dan kunnen we economische bijdragen op korte termijn op peil houden om vervolgens in de toekomst harder te groeien ten opzichte van concurrerende bestemmingen.”
Vijf miljoen
Value For Money loopt tot en met begin april en zal naar verwachting zo’n vijf miljoen euro extra bestedingen opleveren voor Nederland. Op basis van de goede resultaten is het NBTC van plan een tweede offensief voor te bereiden om de omzet en werkgelegenheid in de sector extra te ondersteunen.

