Marketing

Drie trends in het boeken van zakenreizen

Tegelijk met de trend om zakenreizen online te boeken, ontstaat ook de trend wie de leukste, slimste of handigste tool aanbiedt.

Dat zegt Roelant Horrée, hoofd Verkoop- en Accountmanagement van zakenreisorganisatie Hogg Robinson Group (HRG) Netherlands, tegen Zakenreisnieuws. Volgens hem is de trend dat zakenreizen online worden geboekt zich steeds verder aan het ontwikkelen.

Bij de tijd
"Tegenwoordig willen ook steeds meer kleinere bedrijven het liefst een eigen online boekingsportaal. Soms zelfs als dat voor hen door de ontwikkeling van de software duurder is dan offline reserveren. Maar om bij de tijd te blijven, móet het digitaal."

Slimste tool
Ook lijkt er in de zakenreismarkt een wedloop gaande over wie de leukste, slimste of handigste tool aanbiedt. Een tool om een reis te boeken, te wijzigen of alleen te bekijken. Een tool om onkosten te declareren, hotelovernachting te beoordelen of reisadvies aan te vragen.

Of een tool voor de baas: waar in de wereld zitten mijn mensen precies?

Interactie
Ten slotte blijft ondanks de automatisering en digitalisering de vraag naar persoonlijke interactien bestaan. Horrée: "Ik denk dat veel bedrijven op zoek zijn naar een goede combinatie. Ze willen aan de ene kant profiteren van het digitale gemak, maar aan de andere kant ook altijd kunnen bellen voor advies of uitleg."

"Zeker in bijzondere situaties zoals rond de aswolk. In tegenstelling tot wat veel wordt gedacht, is bellen vaak nog sneller ook. Een adviseur weet meer en kan bovendien gericht aan de wensen voldoen."

Bron: Zakenreisnieuws

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.