Marketing

Duits tijdschrift over horeca Oost-Nederland

Een nieuwe glossy brengt de horeca en het toerisme in het oosten van Nederland extra onder de aandacht bij de Duitse toeristen.

(Photo: NBTC)

Het magazine genaamd 'Das andere Holland' is verschenen over de regio’s Achterhoek, Twente, Salland, de Veluwe, Vechtdal Overijssel, IJsseldelta, Hanzesteden en WaterReijk Weerribben Wieden.

Het behandelt tal van onderwerpen en verschilt van eerdere uitgaven doordat het meer een tijdschrift beoogt te zijn dan een toeristische vakantiegids.

Inhoud
Het magazine is er vooral om te inspireren, te prikkelen, nieuwsgierig te maken. Er is gekozen voor veel foto’s, interessante interviews, leuke verhalen en informatieve artikelen.

Fietsen via het knooppuntensysteem is het hoofdthema, maar ook komen het cultureel aanbod, kinderactiviteiten, culinaire hoogstandjes, streekgerechten en logiesmogelijkheden aan bod.

Duitsers
In 2009 zijn ruim vijfhonderdduizend Duitse overnachtingen in Overijssel, de Achterhoek en de Veluwe doorgebracht, dat is bijvoorbeeld twee keer zoveel als het aantal Duitse overnachtingen in heel België.

De Duitsers besteden per persoon per dag zo’n honderd euro en zijn mede daarom een graag geziene gast bij de dagattracties, in de hotels, op de campings en bungalowparken.

Initiatief

Het tijdschrift is een initiatief van het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme (GOBT), Regionale Bureaus voor Toerisme (RBT’s), Münsterland Tourismus, Grafschaft Bentheim Tourismus en Tourismusverband Osnabrücker Land.

Bron: TourPRess.

--
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.