Het nieuwe Eat Social voor restaurateurs pakt het net even anders aan dan andere kortingsconcepten.
Eat Social noemt het een belachelijke ontwikkeling dat horecazaken soms kortingen moeten aanbieden van minimaal 50 procent én daarbij 50 procent van de omzet moeten afstaan aan de kortingssite.
"De inkomsten die zouden moeten voortvloeien uit drank en gastenbinding blijven uit, aangezien alleen de koopjesjager op deze deals afkomt", zegt het bedrijf.
Geen koopjesjagers
Eat Social heeft daarom een nieuw concept ontwikkeld. Het richt zich uitsluitend op eetgelegenheden waardoor consumenten worden aangetrokken die een hapje willen eten 'en niet alleen degene die uit zijn op een koopje'.
Alle deals worden voorzien van beoordelingen en enkele recensies op Iens.nl. "Zo staat de kwaliteit centraal en niet de deal."
Verdienen
Verder ontvangt de consument niet direct een hoge korting maar moet hij deze verdienen. Er worden namelijk 3 deals ingepland met een oplopend kortingstarief. De gebruiker krijgt alleen toegang tot hogere kortingen als hij deelnam aan een voorgaande deal.
"Hierdoor kan er werkelijk sprake zijn van gastenbinding en wordt de koopjesjager buiten de deur gehouden."
Commissie
Ten slotte eist Eat Social geen 50 procent commissie, maar kijkt ze naar wat binnen de mogelijkheden ligt voor de restauranthouder. Daarnaast is de derde deal (met de hoogste korting) commissievrij. "Deze zien we namelijk als een beloning voor de trouwe gast."
De bijbehorende website zal voor maandag 18 julie online zijn.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

