De waddeneilanden voeren voor het eerst gezamenlijk campagne. Het doel is het aantal jaarlijkse overnachtingen te verhogen.
Dat schrijft Recreatie & Toerisme | RetailActueel. De campagne luidt 'Mijn moment, mijn eiland'. Tot nu toe stond de provinciale scheiding tussen de eilanden een dergelijke campagne in de weg.
Herinneringen
Paul van Gessel, directeur van Fryslân Marketing, stelt dat in de campagne de eenheid in verscheidenheid wordt uitgedrukt. Bezoekers van de eilanden worden verzocht om hun herinneringen te delen via de site Wadden.nl.
De campagne is vooral gericht op consumenten uit het midden en zuiden van Nederland.
Overnachtingen
Het doel van de campagne is om het aantal jaarlijkse overnachtingen op de eilanden met 3 procent te verhogen. Het budget bedraagt 300.000 euro. Het geld komt van Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN), de provincie Friesland, de eilandelijke VVV's en het lokale bedrijfsleven.
Bron: Recreatie & Toerisme, via RetailActueel.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

