Friesland investeert dit jaar, samen met ondernemers, extra veel in toerisme. Het campagnebudget voor de komende jaren is verdubbeld.
De promotie van Friesland was de afgelopen jaren vooral gericht op de bekende topattracties Wadden, Elfsteden en Watersport. Door een Europese subsidie en extra bijdragen van ondernemers kan het promotiebudget de komende jaren worden verdubbeld tot ruim 2,5 miljoen euro per jaar.
Hierdoor kan ook het minder bekende Friese Woudengebied op de kaart worden gezet. "Vroeger was Appelscha-Bakkeveen een geliefde bestemming, maar het is wat in de vergetelheid geraakt", aldus directeur Paul van Gessel van Fryslân Marketing.
Beleef Friesland
De campagne onder de noemer 'Beleef Friesland' wordt afgetrapt op de Vakantiebeurs in Utrecht. Daarbij wordt vooral de nadruk gelegd op het authentieke karakter van de provincie. "We gaan toeristen nu ook de weg wijzen naar het minder bekende deel van Friesland", aldus van Gessel.
Website
Centraal in de campagne staat de website. Toeristen kunnen er alle vakantie-informatie over Friesland vinden, inclusief (horeca-)arrangementen en een up-to-date evenementenoverzicht.

