Marketing

Friesland mikt op de zakelijke toerist

Friesland start de campagne 'Fryslân Opent' om meer zakelijke toeristen naar de provincie te trekken.

De campagne, georganiseerd door Fryslân Marketing en Marketing Leeuwarden, moet het beeld doorbreken dat 'het hoge noorden' ver weg ligt. Daarbij moeten ook de mogelijkheden voor zakelijke bijeenkomsten in Friesland onder de aandacht worden gebracht.

Uitvloeisel

Gedeputeerde Jannewietske de Vries van Fryslân vindt de extra aandacht voor de zakelijke markt een logisch uitvloeisel van de investeringen die overheid en bedrijfsleven doen in het Fries toerisme.

"We zijn al heel succesvol in het ontwikkelen van Fryslân als toeristische topattractie in Nederland, maar de zakelijke toerist zien we te weinig in onze prachtige provincie", aldus De Vries.

Trekkers

Met name in en rond Leeuwarden zijn recent hotels en congresaccommodaties neergezet. Trekkers voor het zakelijke toerisme zijn ook de Friese Meren, de Waddeneilanden, de 'elf steden' en de natuur.

Aftrap

De campagne Fryslân Opent wordt officieel afgetrapt op dinsdag 1 juni. Daarvoor presenteren diverse bedrijven zich al op de Fryslân Opent-stand op de beurs Event in Utrecht, die gisteren en vandaag plaatsvond/-vindt.

---
Horeca Entree heeft een nieuwe Twitter-account
.
Nieuwsbrief
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.