Het nieuwe Loopt is gebaseerd op Groupon. Het verschil is dat de gast/klant de deal mag verzinnen, een zogeheten U-Deal.
Dat schrijft Bright. Wie de app downloadt op zijn mobiele telefoon kan aangeven dat hij minder wil betalen voor een product of dienst dan de vraagprijs. Als voldoende mensen zeggen dat ze bijvoorbeeld minder dan 5 euro willen betalen voor een pizza, belt een medewerker van Loopt naar het restaurant in kwestie om het aanbod te pitchen.
Gaat de restauranteigenaar akkoord, dan hebben de app-gebruikers automatisch een pizza gekocht.
Limiet instellen
Om dat te garanderen heeft het bedrijf de creditcardgegevens van de gebruikers. Ook kan de restauranteigenaar de deal toegankelijk maken voor iedereen of een limiet instellen op een bepaald aantal mensen.
Zo uitverkocht
De dienst is nog niet in Nederland beschikbaar, maar volgens Bright kan het niet lang duren voordat dit principe zich verspreidt. De eerste dag was namelijk een succes. Vliegtuigmaatschappij Virgin America nam een deal aan die binnen een uur was uitverkocht: 35 euro voor een reisvoucher ter waarde van 100 euro.
De limiet stond op 500 vouchers.
Artikel
In de volgende Horeca Entree staat een artikel over aanbiedingssites zoals Groupon, vanuit verschillende invalshoeken. De editie verschijnt op dinsdag 19 juli.
Bron: Bright.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

