Marketing

Gezamenlijke campagne Waddeneilanden

Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog gaan nauw samenwerken om meer toeristen te trekken.

Op initiatief van Fryslân Marketing is een omvangrijke promotiecampagne samengesteld. Met yv-spots, abri’s en promotieacties wordt bezoekers gevraagd hun ervaringen op www.wadden.nl te delen om nieuwe toeristen te trekken.

Eenheid
De campagne werkt met de slogan 'Mijn moment, mijn eiland'. Volgens directeur Paul van Gessel van Fryslân Marketing wordt hiermee treffend de eenheid in verscheidenheid uitgedrukt. "Wij dagen in de campagne bezoekers van de Waddeneilanden uit kleine momenten van groot geluk te delen op Wadden.nl."

"Onze bezoekers zijn immers de beste ambassadeurs." Nieuw is dat daarbij naast de internetsite nieuwe media als Twitter, Facebook en Hyves actief worden ingezet.

Voorseizoen

Volgens Roelan Schroor, directeur van VVV Terschelling, is daar door de samenwerking veel te winnen, vooral in het voor- en naseizoen. In het hoogseizoen doen de Waddeneilanden het traditioneel goed op de binnenlandse markt.

De campagne richt zich de komende jaren vooral op Midden- en Zuid-Nederland. Volgens onderzoek van Fryslân Marketing weten inwoners van die gebieden de Wadden nog niet goed te vinden.

Bijdragen
Doel is met de nieuwe gezamenlijke campagne jaarlijks 3 procent groei in overnachtingen te realiseren. Er is een budget beschikbaar van zo’n 300.000 euro. Hieraan wordt bijgedragen door het SNN, de provincie Fryslân, de eilander VVV’s en het lokale bedrijfsleven.

Ook rederij Doeksen draagt bij. Het ontwerp van de campagne is gemaakt door Bureau Weda.

Buitenland
Om de campagne verder uit te bouwen heeft Fryslân Marketing samen met de eilanden en de noordelijke provincies een plan opgesteld voor internationale promotie van het Waddengebied als UNESCO Werelderfgoed. Voor dit aanvullende plan is steun gevraagd van het Waddenfonds en het SNN.

Binnenkort wordt hierover een besluit genomen.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.