Groningen is woensdag 19 januari officieel tot Hoofdstad van de Smaak 2011 benoemd. Het thema is 'eenvoud is goud'.
Als stad én provincie zal ze een jaar lang smaakbewust eten propageren. In het hele jaar 2011 worden festiviteiten georganiseerd die gekoppeld zijn aan het predicaat Hoofdstad van de Smaak.
Extra nadruk komt te liggen op de landelijke Week van de Smaak van zaterdag 1 tot zondag 9 oktober.
Rode draad
De rode draad is: gezond en eerlijk voedsel met een pure smaak en met de nadruk op streekproducten. Het centrale thema daarnaast is 'eenvoud is goud'. Goud, vanwege eerlijk eten met een gouden rand.
Daarnaast betekent goud in het Gronings 'goed'; dat staat weer voor eerlijke producten van eigen bodem.
Programma
Marketing Groningen stelt samen met de gemeente, provincie en regio Groningen-Assen het programma samen voor 2011. Maandelijks zullen er publieksevenementen zijn met bijvoorbeeld topkoks, smaakwedstrijden en workshops.
Groningse horeca kan ook aanhaken door te proberen Smaakmaker (van de Maand) te worden en daarmee de gast te verleiden met regionale producten en pure smaak.
Afbeelding
Op het provinciehuis in Groningen ontvingen gedeputeerde Douwe Hollenga en Wethouder Ton Schroor (r) symbolisch de smaaklepel en daarmee de titel uit handen van Rene de Bruin (l) namens de Stichting Hoofdstad van de Smaak.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

