Marketing

'Horeca gaat kar mobiel adverteren trekken'

Een aantal branches waaronder de horeca zal de kar gaan trekken op het gebied van mobiel adverteren, dat steeds populairder zal worden.

Dat schrijft Emerce. "Ik denk dat mobiel adverteren in 2010 een grotere vlucht zal nemen", zegt Ashu Mathura van het internationaal werkende mobiele netwerk Mads.

"Zodra het bereik tussen de tien en vijftien procent is wordt het interessant voor een adverteerder. In Nederland zijn we al zo ver."

Significant bereik

Ondanks dat ongeveer 2,5 miljoen Nederlanders nu al maandelijks mobiel internet aanzetten, lopen de marketeers de deur echter nog niet plat. "Maar als de economie volgend jaar aantrekt, en dat is de verwachting, zal men inzien dat het mobiele kanaal een significant bereik heeft."

Kwaliteit
Onno Bakker, medeoprichter van chatbedrijf eBuddy, verwacht ook dat komend jaar belangrijk wordt voor de ontwikkeling van de mobiele markt, maar dan moet de kwaliteit van de advertenties nog wel omhoog.

"De technische mogelijkheden van mobiele browsers zijn daarbij van doorslaggevend belang. Daarnaast verwacht ik dat mobiel betalen binnen vijf jaar eenvoudig is. Operators moeten hier overigens nog wel hun rol in vinden."

Branches
Uit een Amerikaans onderzoek van Millennial Media en DM2PRO blijkt ten slotte dat de meeste grote merken amper ervaring hebben met mobiel adverteren. De meeste bedrijven willen volgend jaar wel meer mobiel gaan adverteren maar ontberen daarvoor de kennis, schrijft Emerce.

De onderzoekers verwachten dat een aantal branches de kar zal trekken op dit betrekkelijk nieuwe terrein: consumentengoederen, retail, entertainment, travel en horeca.


Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Horeca Entree zit ook op
Twitter.