In verband met de vergrijzing zou de toeristische sector (nog) meer moeten inspelen op de wensen van vijftigplussers.
Dat schrijft AdManager.nl naar aanleiding van onderzoek van Route50Plus. Vakantie is namelijk een uitgavenpost waar de vijftigplusser niet op bezuinigd. Deze leeftijdsgroep denkt vrijwel permanent aan vakantie, beleeft vakantie als zeer positief en laat het zich niet afnemen.
Invulling
De vakanties van de vijftigplussers staan vooral in het teken van ontspannen, uitrusten en het genieten van het natuurschoon. Tijdens de vakanties zijn vooral het pakken van een terrasje, eten bij een restaurant aan zee of fietsen in de natuur populair.
De meeste vijftigplussers (veertig procent) willen een onbezorgde (zon- en zee)vakantie. Daarnaast is er een behoorlijk deel (28 procent) dat zich richt op het natuurschoon en het kamperen, fietsen en wandelen.
Samenzijn
Verder ziet zo'n zeventien procent een vakantie vooral als een sociale gebeurtenis waarbij het samenzijn belangrijker is dan de specifieke invulling van de vakantie. Voor ongeveer veertien procent gaat het vooral om het opdoen van nieuwe, bijzondere ervaringen.
Internet
Een deel van het vakantieplezier is de voorpret. De moderne vijftigplusser haalt zijn informatie vooral van het internet. Naarmate men ouder is, wordt de internetervaring met het boeken van vakanties weliswaar minder, maar bij de 'zeventigers' is deze nog boven de vijftig procent.
Bron: AdManager.nl.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

