Marketing

Horeca Nederland introduceert klantenkaart

KHN introduceert een klantenkaart waarmee ondernemers gasten aan zich kunnen binden.

Dat maakte de brancheorganisatie voor de horeca dinsdag 11 januari bekend, aldus NUzakelijk. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft zich aangesloten bij True Loyalty dat in Europa klantenkaarten aanbiedt voor ongeveer vijfhonderd bedrijven. Tot nu toe was de kaart uitsluitend bestemd voor de mobiliteits- en toerismesector.

"Wij hebben daar de horeca aan toegevoegd", aldus KHN-directeur Lodewijk van der Grinten.

De pas kost in principe vijftien euro en geeft recht op kortingen en acties. "Horecaondenemers kunnen de pas ook weggeven in plaats van bijvoorbeeld een flesje wijn."

Verhogen
In Nederland zijn al veel attractieparken en mobiliteitsbedrijven zoals autoverhuurders of garages bij de kaartorganisatie aangesloten. Volgens KHN telt de True Loyaltykaart nu ongeveer dertigduizend gebruikers in Nederland. "Wij hopen dat aantal flink te verhogen."

Er wordt al jaren over het pasje gesproken. De pas is nu ongeveer anderhalf jaar daadwerkelijk op de markt.

Terugverdienen
Op Horecanederlandpas.nl kunnen mensen zien waar de kaart al te gebruiken is en welke kortingen ze tegemoet kunnen zien. "Dat bepaalt iedereen zelf." Volgens KHN is de vijftien euro, als die al betaald moet worden, snel terugverdiend.

"Bij een bezoek aan een pretpark bijvoorbeeld geldt een korting voor de hele groep."

Bron: NUzakelijk.

---
Twitter-account
Horeca Entree.
Nieuwsbrief
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.
Facebook-account
Horeca Entree.