De Association of Food & Beverage Management (AF&BM), HotelloTOP en MHSsence ondertekenen tijdens de Horecava het 'Horecanetwerk-convenant'.
De drie partijen gaan hiermee een samenwerking aan om elkaars netwerk nog meer met elkaar in contact te brengen en kennis over te dragen. Doel hierbij is om over en weer het imago te benutten en deze verder te versterken.
Deze, binnen de Nederlandse horeca, volgens eigen zeggen unieke wijze van samenwerken zal gerealiseerd worden door in gezamenlijk overleg activiteiten te organiseren, waarbij gebruik gemaakt wordt van elkaars bronnen, expertise, mankracht, mediamiddelen, et cetera.
Het convenant zal worden ondertekend voorafgaand aan de HotelloTOP op woensdag 13 januari om 12.30 uur.
AF&BM
AF&BM is een vereniging voor food- and beverageprofessionals uit de horeca, catering en aanverwante branches. De AF&BM organiseert jaarlijks vijf themabijeenkomsten, een nieuwjaarsdiner en een social event.
Voorzitter Richard Francke: "De samenwerking tussen de drie netwerkorganisaties zien wij als nieuwe mijlpaal in de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze vereniging".
HotelloTOP
HotelloTOP is een netwerkorganisatie voor afgestudeerden van de hoge (inter)nationale hotelscholen. HotelloTOP zet zich in om een platform te bieden waar, op informele wijze, gedachten uitgewisseld kunnen worden en waarbij onderling zaken doen voorop staat.
Directeur Maartje Beijsens: "Het is tijd dat wij hospitality managers ons als co-makers ontwikkelen. HotelloTOP, MHSsence en de AF&BM zijn op diverse vlakken complementair aan elkaar, maar tegelijkertijd ook heel verschillend. Van samenwerken worden we alledrie niet slechter en kunnen we alleen maar van elkaar leren".
MHSsence
Stichting MHSsence is ontstaan uit de gedachte dat er weinig gedaan wordt om afgestudeerden van middelbare hotelscholen in Nederland bij elkaar te brengen, voor kennisoverdracht en het 'gezellig een biertje' doen landelijk en lokaal te bevorderen.
Mede-oprichterHubert Ummels: "AF&BM en Hotellotop zijn voor ons ideale partners, het geeft aan dat het belang van elkaar versterken en kennis vermenigvuldigen door te delen, de manier is. Wij zijn hier heel blij mee."
Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Horeca Entree zit ook op Twitter.

