Marketing

Hotelgast vindt f&b-extraatjes belangrijk

Gasten vinden kleine extraatjes van een hotel zoals ontbijt en koffie op de kamer belangrijker dan andere attenties.

Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse Technomic, schrijft het FSIN. Het gaat daarbij zowel om zakelijke als vrijetijdsgasten. 40 procent hiervan vindt f&b-aanbiedingen erg belangrijk bij het maken van een keuze voor het hotel.

Extra ontbijt
Een mooi voorbeeld van zo'n extraatje is een 'extra' ontbijt. Veel hotels zien dit als kosten, maar Technomic wijst juist op de winst die hiermee gemaakt kan worden. "Consumenten letten erop bij hotelaanbiedingen, dus het trekt ze aan."

Uit het onderzoek blijkt verder dat zakelijke reizigers veel vaker dan leisuregasten kiezen voor roomcervice: 24 procent tegenover 12 procent.

Bron: FSIN.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.