Marketing

Hoteliers twitteren helemaal niet massaal

Hoteliers twitteren helemaal niet massaal. En zij die dat wel doen gebruiken het sociale medium vaak verkeerd.

Dat blijkt uit onderzoek van Hotelierfocus.nl, een online platform voor hoteliers en hotelmanagement. Het onderzoek werd uitgevoerd naar aanleidingen van berichten in de media dat hotels massaal aan het twitteren zouden zijn.

Account
Uit de resultaten blijkt dat er slechts een kleine groep is die Twitter al intensief en consistent gebruikt. Een groot deel van de hotels gebruikt Twitter nog zeer onregelmatig. Een deel van de hotels lijkt zelfs helemaal niet meer actief op Twitter, hoewel ze wel een Twitter-account hebben.

Customization
Verder maakt een groot deel van de hotels (nog) geen gebruik van de verschillende customization-opties van Twitter. Ze gebruiken een standaardachtergrond in plaats van het laten zien van foto’s en/of logo van het hotel.

Tweets
Daarnaast zou een groot deel van de hotels veel kunnen verbeteren aan de inhoud van de berichten. Een significant deel van de hotels had tweets van overduidelijke persoonlijke aard op haar account, iets dat normaal gesproken niet thuis hoort op een hotelaccount.

Betrekkelijk weinig hotels communiceren met (potentiele) gasten, veel hotels gebruiken Twitter als een eenrichtingsweg. Verder blijkt dat veruit de meeste hotels berichten plaatsen over het hotel zelf en er weinig aandacht wordt besteed aan de omgeving of evenementen in de buurt.

Rapport
Hoteliers kunnen het volledige rapport ontvangen door een email te sturen naar info@hotelierfocus.nl met naam, hotelnaam, functie en emailadres. Of lees meer op Hotelierfocus.nl.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.