Hoteliers willen meer uitgeven aan online marketing, vooral aan seo en sem. Ook de focus op mobiele mogelijkheden is hoog.
Dat blijkt uit onderzoek van TripAdvisor onder 770 Amerikaanse hoteliers, schrijft Hotelierfocus. Zo wil 63 procent van de hoteliers meer uitgeven aan seo (search engine optimization), sem (search engine marketing) en banner-advertenties.
Sociale media krijgen van 39 procent van de hoteliers aandacht, mobiele marketing van 27 procent, e-mailmarketing van 22 procent en betaalde vermeldingen op recensie websites van 17 procent.
Bestedingen
TripAdvisor onderzocht ook waar hoteliers op dit moment hun online-marketingbudget aan besteden. Aan seo, sem en banner-advertenties wordt 31 procent van het budget gespendeerd. Andere significante bestedingen zijn lidmaatschappen (16 procent) en commissies aan boekingsites (12 procent).
Daarnaast blijkt dat voor hoteliers de grootste focus ligt op mobiele marketing. 92 procent van de hoteliers vindt het belangrijk dat gasten via hun mobiel makkelijk een kamer kunnen boeken.
Sociale media
De hoteliers gebruikten sociale media vooral voor het plaatsen van promoties en speciale aanbiedingen (54 procent), het beantwoorden van vragen (48 procent), het promoten van evenementen (40 procent), het delen van branchenieuws (26 procent) en het promoten van prijsvragen/wedstrijden (18 procent).
Promotie
Uit het onderzoek blijkt verder dat de meeste hoteliers (76 procent) hun eigen website gebruiken om promoties aan te bieden. E-mail (52 procent) en sociale media (44 procent) zijn ook veelgebruikte kanalen, gevolgd door recensiewebsites (25 procent) en boekingsites (21 procent).
Bron: Hotelierfocus.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

