Marketing

Infoviltje verhoogt (online) interactie gasten

Brasserie Sailors Inn verhoogt de (online) interactie tussen haar gasten met het onlangs gelanceerde bierviltje met qr-code.

Dit zogeheten Infoviltje maakt van een bierviltje een reclameobject. Door een qr-code erop te zetten kan de gast met zijn mobiel makkelijk surfen naar diverse, relevante informatie.

Zoals het menu van de dag, de wijnkaart, een korte bedrijfsvideo of een uitnodiging voor de nieuwsbrief.

Sailors Inn
Initiator Omnisense en Sailors Inn in Bruinisse komen nu met een nieuwe variant: het QR Code Scan & Schrijf Event. Na de scan krijgt de gast behalve algemene informatie over Sailors Inn te zien ook een uitnodiging om zijn verhaal te doen over de brasserie, de jachthaven of zijn verblijf in Zeeland.

Sociale media
De verhalen, grapjes, uitspraken en dergelijke worden opgeslagen in een centrale database. Telkens als de qr-code op het Infoviltje wordt gescand krijgt de gast nieuwe input van andere gasten gepresenteerd.

Teksten kunnen eventueel ook op sociale netwerken als Twitter, Facebook en Hyves worden geplaatst.

Surprise
Ook geeft Sailors Inn van tijd tot tijd een surprise weg aan één van de deelnemende gasten. Het Infoviltje heeft overigens 2 zijden: 1 kant voor informatie en 1 kant voor amusement.

Informatie
De informatie achter de qr-code op het Infoviltje is door Omnisense op elk moment aan te passen. Uiteindelijk bepaalt de ondernemer zelf wat hij zijn gasten laat ontdekken. Verhuren van advertentiesruimte aan anderen is ook mogelijk.

Bron: Nieuwsbank.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.