De fastservicesector staat aan de rand van een grootse ombouwoperatie. Dit vooral vanwege alle kritiek die de sector vaak krijgt.
Volgens de publieke opinie is fastfood bijna synoniem voor welvaartsziekten als obesitas. Om te laten zien dat fastfood niet altijd ongezond is, kiezen ketens en formules zoals McDonald's, Burger King, KFC en Smulwereld voor vernieuwing.
Intimiteit
Nationaal en internationaal hebben de traditioneel harde kleuren en stugge, kille in- en exterieurs plaatsgemaakt voor meer warmte en intimiteit. Ook is er vaker sprake van foto-blowups van fruit en verse groenten om een gezonder karakter te laten zien.
Door te schakelen van snelle calorieverstrekkers naar gastvrijheid en beleving hopen de formules het imago aan te passen.
Gedwongen
Het verbouwen van een onderneming zoals McDonald`s of Burger King verloopt echter niet vaak zonder slag of stoot. Franchisenemers worden vaak gedwongen over te schakelen naar de nieuwe huisstijl. Hoewel het vaak leidt tot meeromzet, zit niet iedere franchisenemer te wachten op die grote investering.
Bron: Levensmiddelenkrant, via Retail Actueel.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

