In A'dam is donderdag 20 januari de campagne 'Dutch DNA 2011: unique things made in Holland by the Dutch' gelanceerd.
Dutch DNA vormt het themajaar voor 2011 waarbij de nadruk voor Holland-promotie in buiten- en binnenland wordt gelegd op Nederlands(e) design, mode, architectuur en erfgoed.
Dit gebeurt onder andere met de website Dutchdna2011.com. Hier vindt de buitenlandse én binnenlandse toerist alles dat gemaakt is in Nederland door Nederlanders.
Identiteit
"DNA vormt je identiteit en bepaalt waarom je uniek en bijzonder bent", aldus een woordvoerder. "In 2011 deelt Nederland haar DNA met de rest van de wereld. Nederlanders zijn met hun creativiteit, openheid en pragmatisme een bijzonder volk. Die typische 'Hollandse mentaliteit' heeft in grote mate bijgedragen aan de uniciteit van Nederland."
"Dit zien we terug in vier thema’s die staan voor zaken die in Nederland zijn gemaakt door Nederlanders en die een typische Nederlandse signatuur hebben: design, fashion, architectuur en erfgoed."
De bijbehorende website beantwoordt vragen als: wie zijn de grootste Nederlandse designers, waar vind je hun werk en wat maakt hen uniek in de rest van de wereld?
Kapstok
Het NBTC stelt afwisselend een groot evenement en thema’s centraal in de promotieactiviteiten voor Nederland om het toerisme binnen en naar Nederland te stimuleren. Arjan van Well, directeur Marketing & Markten bij het het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBCT): "Het thema Dutch DNA biedt het NBTC een brede kapstok voor de promotie van Nederland als veelzijdige en aantrekkelijke bestemming."
Samenwerking
"Het NBTC heeft voor Dutch DNA samenwerking gezocht met niet-toeristische partners, in de mode-, design- en architectuurwereld. Deze zijn ook verbonden met Nederland als bestemming. Want door unieke aspecten van onze identiteit internationaal bekend(er) te maken, kunnen we buitenlandse toeristen verleiden tot een verblijf in Nederland."
Strategie
Arjan van Well: "Per herkomstmarkt verschilt de marketingstrategie waarmee we Nederland onder de aandacht brengen bij de doelgroep. De NBTC-kantoren in het buitenland geven zelf invulling aan Dutch DNA binnen de Holland-promotie."
"In Scandinavië ligt de nadruk bijvoorbeeld op Dutch Design, terwijl China en Rusland kiezen voor Nederlands Erfgoed."
Afbeelding
Op de afbeelding Jos Vranken van het NBTC en de Nederlandse schoenenontwerpster Hester Vlamings tijdens de lancering van Dutch DNA 2011.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

