Marketing

Masterclass: wereldtrends naar Nederland

Bij Seats2Meet in Utrecht is donderdag 14 april een masterclass over de 10 wereldtrends (die naar Nederland komen).

De masterclass wordt gegeven door Carl Rohde; hij is Trendwatcher of the Year 2010 en innovatiegoeroe. Hij geeft antwoorden op vragen als 'Welke trends hebben de komende jaren toekomstpotentieel?', 'Welke wereldtrends komen naar Nederland?' en 'Hoe bepalen deze trends de toekomst van uw business?'.

De trends
4 van de 10 trends zijn: Cool relax, Social web continued, Love thy city en Urban nomads. Over Cool relax: "We leven nu in een gestreste samenleving, iets dat in grote mate wordt gevoed door de manier waarop de generatie 30+ haar leven inricht."

"Ieder merk en product, iedere persoon en organisatie die de komende jaren belooft te ontstressen heeft een streepje voor."

Urban nomads
Over Urban nomads: "Ze hebben bijna altijd een smartphone of iPad in hun hand. Gps maakt ze bovendien eenvoudig traceerbaar. Een steeds grotere groep mensen is altijd online, 24/7. De komende 2 jaar zal deze internetcrowd alleen nog maar verder toenemen."

Vertaling
Na het ochtendprogramma met concrete voorbeelden, laat Rhode 's middags zien hoe deze wereldtrends vertaald kunnen worden naar het product of de zaak van de deelnemer.

De dag wordt afgesloten met een borrel. Iedere deelnemer krijgt een getekend certificaat. Rohde spreekt Nederlands.

Coolhunten

Deelnemers kunnen eventueel ook de dag ervoor deelnemen aan een masterclass coolhunten. Hier leren deelnemers wat cool is, hoe dit leidt tot een trend en hoe de relevante trends te herkennen.

Deze masterclass is inclusief 'coolhunting door Amsterdam' en een persoonlijk evaluatiegesprek aan het eind van het geheel.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.