McDonald's laat voortaan haar gasten zelf in haar keuken kijken. Dat doet de fastserviceketen met de zogeheten Quality Scouts.
Dit zijn 'gewone' consumenten uit Nederland, die een dag op pad gaan om zelf de voedselproductiekeuken bij McDonald's te bekijken. Daarvan doen zij vervolgens onafhankelijk verslag.
Zo wil de fastserviceketen laten zien hoeveel aandacht er wordt besteed aan de kwaliteit van de ingrediënten en de bereiding van de producten. De Quality Scouts worden niet betaald en mogen geen banden hebben met het bedrijf.
Programma
Het Quality Scouts-programma start met drie bezoeken in 2010-2011 rond de ingrediënten sla, aardappelen en rundvlees. Elk bezoek start met een kijkje bij de oorsprong van de ingrediënten.
Daarna bezoeken de Quality Scouts de leveranciers van McDonald's, om bijvoorbeeld te zien hoe de aardappelen worden verwerkt tot frietjes.
Restaurant
Ten slotte slot voert de reis naar een McDonald's-restaurant, waar ze in de keuken kijken hoe de producten worden aangeleverd en bereid. Via hun ontmoetingen met de boeren, leveranciers en het restaurantpersoneel van McDonald's vormen de Quality Scouts zelf hun oordeel.
McDonald's is maandag 17 mei gestart vandaag met de werving van Quality Scouts op de Libelle Zomerweek. Mensen kunnen zich ook zelf aanmelden.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

