McDonald's lanceert menu's uit de Afrikaanse, Latijns-Amerikaanse en Aziatische keuken om meer gasten te trekken.
De etnische consument zet vaak de trend, aldus Neil Golden, cmo van McDonald`s in de Verenigde Staten (VS). Het bedrijf wil de voorkeuren van minderheidsgroeperingen zo omvormen dat ze voor alle gasten van McDonald's aantrekkelijk zijn.
Met deze benadering wijkt de fastserviceketen af van de gebruikelijke marketingstrategie, die zich richt op de massamarkt en dan aanpassingen maakt voor minderheidsgroepen.
Demografie
Het initiatief is een gevolg van de veranderende demografie in de VS. Blanken zijn hard op weg een minderheid te worden, naarmate de Latijns-Amerikaanse, Aziatische en zwarte bevolkingsgroepen sneller groeien.
De etnische aanpak blijkt te werken: in het eerste kwartaal van 2010 steeg de omzet van McDonald's in de VS met anderhalf procent.
Bron: Retail Actueel.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

