Marketing

'Meedoen aan kortingssites is marketing'

Een veelgehoorde klacht over kortingssites is dat ze de horeca niets opleveren. "Maar het is marketing, geen omzetmaker."

Dat zegt Dolf Hendriks van spijslokaal Cuvée in Enschede. Meedoen aan kortingssites moet volgens hem dan ook bekostigd worden uit het marketingbudget. Ook Hugo Maat van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) staat niet negatief tegenover de kortingssites.

"Die incidenteel weggegeven, emotieloze korting is een middel, geen doel, om te bouwen aan warme relaties, betere loyaliteit, hogere bestedingen, retourbezoeken, lagere kosten en een gastendatabase."

Het volledige artikel is verschenen in Horeca Entree 07/08 van 2011. Daarin komt ook Nicolas Fissendijs van Hotelierfocus.nl aan het woord.

Lees het volledige verhaal vanaf vrijdag 22 juli hier online.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.