Meetingspot.nl is een nieuw platform waarop horecabedrijven zich kunnen profileren als externe locatie voor bijeenkomst of evenement.
Meetingspot.nl werkt als volgt. Bedrijven die bijvoorbeeld voor een vergadering, feest of seminar op zoek zijn naar een geschikte locatie, plaatsen hun opdracht gratis op de website.
Zodra deze is zoekopdracht is geplaatst, brengen de aangesloten locaties een openbare bieding op de opdracht uit. Nadat het evenement is gehouden, plaatst de opdrachtgever een referentie over de kwaliteit van de locatie op Meetingspot.nl.
Voordelen
De werkwijze van het nieuwe platform bespaart een opdrachtgever, die verantwoordelijk is voor de organisatie van een evenement, zoekwerk. Een ander bijkomend voordeel is dat de opdrachtgever door het grote bereik locatiesuggesties ontvangt waar hij in eerste instantie niet aan gedacht zou hebben.
"Meetingspot.nl vergroot daarnaast de kans op een geslaagd evenement", aldus directeur en initiatiefnemer Rob de Haan. "Alleen gastheren en -vrouwen die écht gemotiveerd zijn om een bepaalde opdracht uit te voeren, zullen serieus op een locatieverzoek reageren."
"En per evenement kan het prijsvoordeel van de locatie, catering en eventuele overnachting tot dertig procent oplopen."
Inschrijvingen
In de afgelopen anderhalve maand hebben zich 380 locaties bij Meetingspot.nl ingeschreven. Onder deze groep bevinden zich bekende hotelketens, zelfstandige hotels, restaurants, conferentieoorden, musea, theaters, pretparken en andere aanbieders van (tijdelijke) accommodaties.
---
Horeca Entree heeft een nieuwe Twitter-account.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

