Marketing

Nederlander bovenal online bij keuze hotel

De belangrijkste bron bij de keuze voor een hotel is in de verschillende Europese landen niet hetzelfde.

Dat blijkt uit een onderzoek van hotelprijsvergelijker Trivago onder meer dan vierduizend reizigers. De vraag luidde: 'Wat heeft dit jaar de keuze voor jouw hotel bepaald?'.

Nederlanders
Van de Nederlanders noemt 34 procent de online hotelbeoordelingen de belangrijkste factor. Daarna volgen de prijs (23 procent), gewoontes & eerdere succesvolle ervaringen (14 procent), vertrouwen in hotelnaam/-keten (9 procent) en lokale, toeristische informatie (9 procent).

Andere landen

De Fransen vertrouwen voornamelijk op reclame en brochures (60 procent) en de Spanjaarden worden het meest beïnvloed door aantrekkelijke prijzen (45 procent). Dit geldt ook voor de Italianen (34 procent).

Voor 35 procent van de Duitsers speelt vooral de prijs een rol, daarna tips van online gebruikers (27 procent). De Britten geven ten slotte duidelijk de voorkeur aan hun reisgids (45 procent).

De poll
De online poll werd gehouden in augustus en september 2009 onder 4112 gebruikers op de websites trivago.nl, trivago.fr, trivago.de, trivago.co.uk, trivago.es en trivago.it.


Meld u ook eens aan voor onze
nieuwsbrief.