Restaurantketen La Place heeft de omzet in de eerste helft van dit jaar zien stijgen met vijf procent.
Dat meldt Out-of-Home Shops. De plus is opvallend gezien de forse daling van de algehele horecaomzet in Nederland en is vooral te danken aan de nieuwe marketingstrategie.
Private label
Managing director Paul Bringmann: "Terwijl de markt een flinke veer moest laten plusten wij. We hebben dan ook niet stilgezeten. Succesfactoren van de formule zijn onder andere de introductie van nieuwe private-labelproducten als vitaminewater, cupcakes en sharing-menu's én de uitbreiding in België."
La Place Kortrijk, geopend in april 2010, is nu al één van de best lopende restaurants van La Place.
Prijsperceptie
De groei is verder vooral te danken aan de nieuwe marketingcampagne waarmee La Place de prijsperceptie heeft verbeterd. Bringmann: "Zo krijgen onze gasten sinds enige tijd thuis couponvellen in de bus waarmee in de restaurants maaltijden, salades en broodjes tegen forse kortingen kunnen worden verkregen."
"Dit is zeer succesvol. Hierdoor is bijvoorbeeld onze gastengroep gestegen met elf procent." La Place heeft hiermee volgens Bringman de strategie waarbij vooral met ronde prijzen werd gewerkt, losgelaten.
Klanttevredenheid
Uit klantwaarderingsonderzoek van TNS/NIPO blijkt tevens een stijgende loyaliteit en tevredenheid over het gezonde en biologische assortiment van La Place. Bringmann: "We zien ook een stijging in herhaalbezoek en gemiddeld bonbedrag."
Bron: Out-of-Home Shops.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

