De ontwikkelingen in de gezondheidszorg bieden innovatieve mogelijkheden voor de hotelmarkt.
Dat blijkt uit het vandaag gepresenteerde onderzoek 'Zorg in hotels' van kenniscentrum Hospitality Business. Lodewijk van der Grinten, directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), nam de resultaten in ontvangst op een seminar in Saxion Deventer.
Stappenplan
Zo is er een stappenplan ontwikkeld dat door een hotelonderneming kan worden gevolgd om de potentie van een nader te selecteren deelmarkt te onderzoeken. Belangrijke deelmarkten zijn onder meer ‘vakantie met zorg’, ‘herstel na operatie’, ‘mensen uit balans’ en ‘senioren’.
In het project is ook het zogeheten ‘healing experience concept’ ontwikkeld waarmee een hotel de dienstverlening optimaal kan afstemmen op de door haar gekozen doelgroep.
Voorbeeld
Een voorbeeld van een hotel dat inspeelt op deze ontwikkelingen is Hotel Juliana in Valkenburg. Daar kunnen nierdialysepatiënten verblijven en helpen bepaalde voorzieningen zoals warme zwembaden, ruime hotelkamers en gezonde maaltijden bij het herstel.
"Juist voor die ontspanning is de horeca zeer geschikt", zegt Van der Grinten.
Continuïteit
"De veranderende wensen van gasten vraagt van horecaondernemers om daar op in te spelen. Ook dit rapport onderstreept de visie van KHN: continuïteit in nieuwe tijden", aldus Van der Grinten.
Meld u ook eens aan voor onze nieuwsbrief.

