Marketing

Onmisbare impulsen voor praktijk foodservice

In de foodservice zijn trademarketing en categorymanagement tegenwoordig een onmisbare impuls. Maar hoe werkt het?

Daarom hebben Marketing4Results-directeuren Janka Dekker en Minouk Damen het boek 'Trade marketing en category management in foodservice: tools voor de praktijk' geschreven. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN).

Onmisbare impuls
"Trademarketing en categorymanagement staan in het middelpunt van de belangstelling in het out-of-homekanaal", aldus FSIN. "Sterker nog, beide worden meer en meer gekarakteriseerd als onmisbare impuls voor groei en als hét middel om het verschil te kunnen maken met de concurrent."

"Veel foodserviceorganisaties hebben dan ook de mond vol van trademarketing en categorymanagement. Maar wat houdt het voor deze markt precies in en wat bepaalt het succes van deze vakgebieden? En: Wat zijn de knelpunten?"

Foodretail
In het boek van Dekker en Damen staan de uitgangspunten van 'Een scherp handboek Category Management' centraal. "Deze uitgangspunten hebben zich in de afgelopen jaren veelvuldig bewezen in de foodretailmarkt."

"Doel van dit boek is dan ook niet om het wiel voor trademarketing en categorymanagement opnieuw uit te vinden, maar wel om reeds bewezen werkwijzen in foodretail naar foodservice te vertalen."

Eenduidigheid
"Het boek bevordert daarmee dat organisaties die zowel actief zijn in foodretail als in foodservice dezelfde terminologie op het gebied van trademarketing en categorymanagement hanteren. Dit versterkt eenduidigheid in werkprocessen, waardoor learnings tussen foodretail en foodservice beter gedeeld kunnen worden."

Bron/lees meer: FSIN.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.