Marketing

Overzichtstool voor alle online hotelreviews

Olery Reputation is een nieuw dashboard dat in één overzicht alle online hotelreviews en reacties van gasten laat zien.

Ook brengt het sociale media in kaart, zoals YouTube met films doet. Het systeem zoekt realtime naar posts en reviews op internationale websites en kan dus in verschillende landen worden ingezet. Ook geeft het een index-cijfer weer van de gastervaring, zodat de beleving gemeten kan worden.

"Met Olery weet de hotelier exact hoe de gasten de service hebben ervaren en kan hij makkelijk reageren op de reviews", aldus een woordvoerder. "Het nieuwe concept is uniek in zijn eenvoud en praktische toepassing."

Initiatief
Olery Reputation is een initiatief van Peter Boermans en Kim van den Wijngaard. Bij de ontwikkeling van deze site is voor de wetenschappelijke onderbouwing nauw samengewerkt met de Vrije Universiteit Amsterdam.

Na een pilot met meer dan honderd hotels is het concept nu klaar om gelanceerd te worden.

Feedback
Naast Olery Reputation lanceren de ondernemers Olery Feedback. Tot nu toe kregen hotels vaak pas na een maand de resultaten van hun guestcommentcards. "Het slechte nieuws was dan allang de wereld in en kon niet meer hersteld worden."

"Met Olery Feedback kunnen gasten al tijdens hun verblijf via een tablet zoals de iPad hun feedback geven."
 
Demo's van Olery Reputation en Olery Feedback zijn te bewonderen op de ITB van woensdag 9 tot zaterdag 12 maart in Berlijn. (Standnummer 140, hall 6.1.)

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.