Marketing

RCLM richt zich op foodadvertising

Het Utrechtse reclamebureau RCLM gaat zich volledig richten op foodadvertising. Het verzorgt zodoende de reclame, marketing en communicatie voor onder andere horecaconcepten.

Ook foodmerken en foodretailers kunnen terecht bij RCLM. "Vanuit onze passie voor food slaan wij met ons bureau bewust deze richting in", zeggen Rik Geijsen en Ruben van der Made, die het tienkoppig team aansturen. "Een passie die wij delen met onze klanten. Het bouwen aan foodmerken is sterk in ontwikkeling, RCLM vormt graag de missing link tussen product en consument."

Uitdaging

RCLM ziet de foodbranche als uitdaging vanwege de extreme concurrentie, de korte levenscycli die merken vaak hebben, de vele me-too producten, de beperkte merkentrouw en de hoge prijsdruk. RCLM claimt vernieuwende ideeën te hebben om deze markt via krachtige communicatie te bespelen. "Daarbij lijk je als klein bureau juist nu in het voordeel te zijn."

Beleven
RCLM ziet foodadvertising vooral als een kwestie van beleven, zowel in het hogere als het lagere segment. Deze filosofie is ook terug te zien in de online activiteiten van het bureau. "Op onze site www.rclm.nl volgen we trends en ontwikkelingen op de voet en is veel ruimte voor interactie en uitwisseling van ideeën. Dit ter eigen inspiratie, maar zeker ook om onze visie te delen", aldus Van der Made.

Facetten
RCLM ontwikkelt campagnes in alle facetten: pure advertising, direct marketing, internetmarketing, tailor-made tv-programma’s, events, corporate identities, actiereclame, thematische campagnes, commercials, verpakkingsdesign en interieurinrichting.