Marketing

Restaurant voor praktijkonderzoek foodsector

In Amersfoort is restaurant Meat. geopend. Dit gaat (marketing)theorieën onderzoeken en nieuwe producten testen.

Het restaurant is een initiatief van ISMC, een marketingbureau voor de foodsector. Vrijwel alle marketing- en communicatiebureaus adviseren vanuit de theorie, is de stelling van Reinier Heijenberg, eigenaar van ISMC en Meat.

Onmogelijk
"Als je nog nooit zorgen hebt hoeven maken over de keukeninslag, je niet dagelijks druk bent met het binden en boeien van je gasten en met het samenstellen van een menu, dan is het onmogelijk om je te realiseren hoe de dagelijkse praktijk van een horecaondernemer er uit ziet. Laat staan dat je in staat bent producten te ontwikkelen die voor de ondernemer én zijn gasten relevant zijn."

Dat is de reden dat ISMC een eigen restaurant heeft geopend. In Amersfoort kan ze zo theorieën en producten testen in een omgeving waar eten en drinken centraal staan en zo een voor hun klanten relevante vertaalslag maken van theorie naar praktijk.
 
Meat.
Het restaurant heet Meat. omdat er vooral vlees op de regelmatig wisselende kaar staat. Daarnaast kunnen ook de liefhebbers van duurzaam gevangen vis en vegetariërs bij Meat. terecht.
 
ISMC stond eerder al aan de wieg van het ontstaan van het restaurant Eten Bio+ Uit + Thuis in De Bilt.

---
Horeca Entree heeft een nieuwe Twitter-account
.
Nieuwsbrief
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.