Vier Noordwijkse hotels gaven het startschot voor Noordwijk Nights, de campagne die de congrespositie van Noordwijk moet versterken.
De campagne is een initiatief van Noordwijk Marketing. De badplaats is al enige jaren de ‘tweede congresplaats van Nederland’ en wil met Noordwijk Nights deze positie verstevigen en extra onder de aandacht brengen.
Samenwerking
Samenwerking is hierbij het sleutelwoord. De vier hotels NH Conference Centre Leeuwenhorst, Palace Hotel, Grand Hotel Huis ter Duin en Hotels van Oranje werken daarom nauw samen en bieden hun zakelijke gasten gratis overnachtingen in een hotel naar keuze aan.
Lars Flinkerbusch, directeur van Noordwijk Marketing: "Natuurlijk hebben de hotels allemaal hun eigen marketing & salesbeleid, maar gelukkig zien zij ook de kracht van het gezamenlijk belang: Noordwijk nog sterker op de kaart zetten."
Spaarsysteem
Concreet komt de actie erop neer dat zakelijke gasten die in de periode van 1 november 2009 tot 1 april 2010 een vergadering, congres, evenement of andere bijeenkomst in een van de vier Noordwijkse hotels boeken, gratis Noordwijk Nights (overnachtingen) ontvangen voor de volgende bijeenkomst.
Het aantal nachten is afhankelijk van de boekingswaarde van de bijeenkomst, als een soort spaarsysteem. In welk hotel de nachten worden verzilverd bepaalt de gast zelf.
Vernieuwend
Flinkerbusch: "In Noordwijk wordt enorm gepionierd op het gebied van destinatiemarketing. We zijn hier echt met vernieuwende zaken bezig. Voor zover wij weten zijn we de eerste congresdestinatie in Europa die een dergelijke samenwerking op poten zet."
"We verwachten met deze actie een stijging van boekingen en zullen in de toekomst de meeting- en eventplanners blijven verrassen. Daarnaast levert het ons in dit stadium veel energie en ideeën op voor verdergaande samenwerking."
Afbeelding
Om de campagne af te trappen, deelden de directeuren Joost van Beek (NH Conference Centre Leeuwenhorst), Eugène de la Croix (Palace Hotel), Stephan Stokkermans (Grand Hotel Huis ter Duin) en Jaap Liethof (Hotels van Oranje) even het bed met elkaar. Van links naar rechts: De la Croix, Van Beek, Stokkermans en Liethof. Fotograaf: Els Bax.
Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Horeca Entree zit ook op Twitter.

