Marketing

'Social network-marketing is de trend in 2009'

De nieuwe marketingtrend van 2009 is social network-marketing, gevolgd door 50+-marketing en community marketing.

Dat blijkt uit het marketingtrendonderzoek van Berenschot en MarketingTribune. De vijf meestgenoemde trends van dit jaar zijn social networkmarketing (24 procent), 50+-marketing (19 procent), community marketing (18 procent), branding (15 procent) en omgaan met budget cuts (15 procent).

Internet
Op de plaatsen zes tot en met tien staan trends die gerelateerd zijn aan web analytics en online marketing, elk genoemd door circa tien procent van de deelnemers aan het onderzoek.

In hoofdlijnen concluderen de onderzoekers dat marketeers pogen om met een kleiner budget hetzelfde (of misschien een beter) effect te sorteren via het beter benutten van social networks en online media.

Van bovenstaande trends zijn omgaan met budget cuts en (web) analytics de nieuwkomers.

Dalers
Opvallende dalers uit de top tien zijn: duurzaamheid/MVO (van 6 naar 39) en allianties & partnerships (van 9 naar 21).