Marketing

SocialDipping: sociale-mediatool ijssalons

Met het nieuwe SocialDipping kunnen ijssalons hun gasten realtime-updates geven over de smaken die in de vitrine staan.

Dit schrijft HorecaInspiratie. Met de tool worden gasten op de hoogte gehouden van al het nieuws rondom de ijsverkoop bij hun ijssalon. Het programma wordt geïntegreerd in de website van de ijssalon.

Zodra er een nieuwe smaak wordt geplaatst, wordt de virtuele vitrine die op de website staat direct ververst en worden gasten geïnformeerd middels updates via e-mail, Hyves, Facebook en Twitter.

Informatie
Door de virtuele ijsvitrine te bekijken, weet de gast precies met welke ijssmaken de verkoper zijn vitrine op dit moment heeft gevuld. "En gaat de gast met de muis op een smaak staan, dan krijgt hij uitgebreide informatie over de ijssoort", aldus een woordvoerder van SocialDipping.

Abonneren

IJsliefhebbers kunnen zich met het nieuwe concept ook abonneren op hun favoriete smaak. Gasten worden dan via e-mail op de hoogte gehouden over wanneer deze soort weer verkrijgbaar is. Dit systeem kan de verkoper ook gebruiken om gasten nieuwe smaken te laten ontdekken of ze op de hoogte te brengen van aanbiedingen.

"Ook onderweg zijn gasten altijd op de hoogte. De virtuele ijsvitrine kan namelijk ook worden bekeken op een smartphone of iPad."

Inspelen
De ijsverkoper kan met het softwaresysteem zelf virtueel smaken aanmaken, ze een kleur geven en aanvinken op het moment dat ze in de ijsvitrine liggen. "Het programma is erg gebruiksvriendelijk. Met een druk op de knop is het mogelijk een bericht op de sociale-mediasites te plaatsen."

Er zit ook een administratiegedeelte in verwerkt. "Zo kan de ijssalon precies zien hoeveel mensen er op een bepaalde smaak geabonneerd zijn. Hiermee kun je handig inspelen op de vraag van je gasten."

Gratis flyers
Om de introductie van SocialDipping te vieren, krijgt iedere ijssalon die het systeem gaat gebruiken duizend flyers. Hierop staat informatie over het nieuwe concept en is het logo van de ijssalon afgebeeld.

Ook staat er een QR-code op. Wanneer de gast deze tweedimensionale streepjescode inscant wordt hij direct doorverwezen naar de pagina voor het smaakabonnement. "Gasten worden zo gemotiveerd zich te abonneren op de smaken. Het helpt de ijssalon maximaal rendement uit het systeem te halen."

Bron: Horecainspiratie.
 

---
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.

Facebook-account
Horeca Entree.