Marketing

Sociale-mediaknoppen hotels niet zo gewenst

Consumenten vinden sociale-mediaknoppen op websites van hotels en reisvergelijkingssites helemaal niet zo gewenst.

Dat schrijft Emerce naar aanleiding van onderzoek van Usabilla onder 800 personen. Daarbij ging het om allerhande reiswebsites, waaronder die van hotels, vliegtuigmaatschappijen en prijsvergelijkingssites in de reisbranche.

Sociale media

Uit het onderzoek bleek dat de consumenten het helemaal niet zo hebben op sociale-mediaknoppen op die websites. Vooral de like-button is niet gewenst. Alleen als er een voordeel mee valt te behalen zoals een prijs kunnen winnen, willen consumenten een website wel liken.

En aangeven hoeveel likes een website al gehad heeft, komt volgens de ondervraagden nogal onprofesfioneel en wanhopig over.

Bron: Emerce.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.