Steeds meer restaurants gebruiken Twitter om gasten binnen te halen.
Door de economische recessie loopt het restaurantbezoek hard terug en zoeken restaurants naar nieuwe middelen om nieuwe en bestaande gasten te bereiken.
Dit meldt Personal Computer Magazine.
'Gek'
Volgens Aaron Allen, baas van consultingbureau Quantified Marketing Group, is er op dit moment geen sneller communicatiemedium dan Twitter. Restaurants zijn volgens hem 'gek' wanneer ze de microblogdienst negeren.
Feedback
Via een Twitter-pagina krijgt een restaurant direct feedback waardoor het weet wat er onder zijn gasten leeft. Gasten kunnen niet alleen een recensie achterlaten maar ook suggesties geven voor nieuwe recepten of aanpassingen op de menukaart.
Volgers
Op zijn beurt kan een restaurant zijn gasten snel laten weten wanneer er speciale evenementen of acties zijn en bijvoorbeeld zijn Twitter-volgers een gratis welkomstdrankje aanbieden.
Moeite doen
Volgens analisten moeten restaurants echter niet denken dat door Twitter automatisch meer gasten binnenstromen. Een restaurant moet zijn pagina goed onderhouden, wil het zijn vruchten afwerpen.
Fastfoodtwitters
Koffieketen Starbucks heeft 140.000 mensen die zijn Twitter-pagina volgen. MacDonalds en Burger King hebben nog geen Twitter-account. Burger King onderhoudt wel contact met de beheerder van een Twitter-pagina die over de fastfoodketen blogt.

