Marketing

Stijging tevredenheid hotelgasten tijdens crisis

Tijdens de economische crisis is de tevredenheid van hotelgasten over de prijs-kwaliteitverhouding wereldwijd gestegen.

Dat blijkt uit een hotelprijs-kwaliteitindex van het eerste halfjaar in 2009 van hotel.info, een reserveringsdienst voor ruim 210.000 hotels wereldwijd.

Punten
Het gemiddeld aantal punten dat gasten in de 20 grootste wereldsteden gaven aan hotels, steeg van 6,69 in 2008 tot 7,11 in 2009 (bij een maximale score van 10).

"Eén reden voor de grote tevredenheid kan zijn dat kamers goedkoper zijn geworden door de recessie", aldus de reserveringssite. "De prijs is immers een belangrijke factor als het aankomt op het inschatten of een hotel waar voor zijn geld geeft."

Vechten
Een andere factor is dat hotels meer hun best doen voor gasten. "Het aantal reizigers neemt af, dus het is juist nu erg belangrijk om voor elke, individuele gast te vechten."

Een ander resultaat uit het onderzoek is dat, ondanks dat hotels het economisch zwaar hebben en zij in banen snijden, er niet aan klantenservice is ingeboet.

Steden
Hotels in Lissabon kregen de hoogste cijfers van de hotelgasten (7,83), gevolgd door die in Berlijn (7,75). Daarmee stoten zij Tokio, de winnaar van 2008, van de eerste naar de derde plaats (7,74).

Grote steden als New York, Moskou, Londen, Parijs, Amsterdam en Stockholm vielen niet eens in de top twintig. Klik hier voor de complete lijst.


Meld u ook eens aan voor onze
nieuwsbrief.